Reklamy TV spersonalizowane pod lokalnych odbiorców – nowy sposób na promocję salonu dealerskiego

  • Post category:Artykuły
  • Reading time:6 mins read

Biuro reklamy TVN Media wprowadziło właśnie nową usługę pod nazwą Addressable TV, która pomoże lokalnym biznesom promować swoją ofertę wśród zawężonej grupy docelowej. Czy jest do dobry kanał dotarcia do klientów salonu dealerskiego, który skutecznie pomoże wypromować ofertę dealera bez konieczności ponoszenia olbrzymich kosztów, które zwykle wiążą się z kampanią telewizyjną?

Czym jest Addressable TV?

Idea telewizji adresowalnej polega na tym, że serwowane w niej treści reklamowe są ściśle dopasowane do charakterystyki odbiorców. Do tej pory reklama, która pojawiała się w popularnych, ogólnopolskich kanałach telewizyjnych trafiała do szerokiego grona odbiorców tzn. wszystkich widzów, którzy w danym momencie zdecydowali się na oglądanie konkretnego kanału TV. O ile istnieją różnice pomiędzy odbiorcami różnych kanałów (przykładowo profil widza TVP różni się od osoby oglądającej na codzień TVN), o tyle wyjście poza te ogólnikowe różnice demograficzne stanowiło wyzwanie dla reklamodawców, którzy chcą przecież jak najskuteczniej wykorzystywać swoje budżety promocyjne. Addressable TV odpowiada na te problemy.

Jak działa podmienianie reklam w addressable TV?

Dynamiczna podmiana reklam, która stanowi podstawową korzyść zastosowania addressable TV, polega na nakładaniu na tradycyjne bloki reklamowe emitowane w telewizji liniowej, bloków alternatywnych, zawierających przekaz spersonalizowany pod konkretną grupę docelową. Zastosowana technologia sprawia, że taka podmiana treści jest całkowicie niezauważalna dla widza. W rezultacie daje to możliwość lokalnemu reklamodawcy, takiemu jak salon dealerski, kierowania swoich przekazów reklamowych do sprecyzowanej grupy odbiorców w ogólnopolskiej stacji TV.

Z perspektywy widza zasiadającego przed TV jest w zasadzie niezauważalne, że ten zestaw reklam, jaki on otrzymuje jest inny, niż to co widzą widzowie ogólnopolscy.

tv remote control

Do kogo trafi przekaz reklamowy?

TVN Media to jako pierwsza na świecie zastosowała rozwiązanie telewizji adresowalnej. Oferta w początkowej fazie będzie dostępna na antenach takich stacji jak TVN, TVN7 oraz TTV. Oznacza to, że w zasięgu odbiorców reklamy adresowalnej znajduje się bardzo atrakcyjna grupa widzów, która jest nadreprezentowana przez osoby w przedziale wiekowym 15-44 lat, posiadających wykształcenie wyższe, aktywnych zawodowo i z dochodem powyżej średniej krajowej.

“Sam fakt, że technologia Addressable TV działa na nowoczesnych urządzeniach telewizyjnych podłączonych do internetu, w dużej mierze mówi sporo o adaptacji technologicznej tych osób, które z nich korzystają. Silnie koreluje to z takimi cechami jak: wyższy dochód, wyższe wykształcenie czy generalnie otwartość na nowości, która jest bardzo istotna w przypadku komunikatów reklamowych. Zakładamy, że 30% - 40 % najbogatszej części społeczeństwa będzie przez nas w przeciągu 3 - 4 lat tą usługą Addressable TV pokryta.”

Jakie kryteria różnicowania grupy docelowej oferuje Addressable TV?

Personalizacja reklam telewizyjnych skierowanych do różnych gospodarstw domowych możliwa jest przy użyciu szerokiego zestawu kryteriów:

  • dane geolokalizacyjne – umożliwiają targetowanie po zdefiniowanych obszarach geograficznych takich jak województwa, miasta, powiaty a nawet konkretne kody pocztowe. Oznacza to, że lokalny dealer samochodowy będzie mógł skierować swój przekaz do grupy potencjalnych klientów bardzo precyzyjnie zdefiniowanych ze względu na ich obszar zamieszkania.
  • dane demograficzne – takie jak płeć czy konkretny przedział wiekowy
  • zamożność gospodarstwa domowego – ważny czynnik, który brać będą pod uwagę marketerzy reprezentujący marki premium. Reklama nowego modelu Lexusa niekoniecznie trafi na podatny grunt jeśli wyświetlimy ją osobie o dochodach kształtujących się na poziomie średniej krajowej. 
  • typ działalności gospodarczej – możliwość dostosowania przekazu pod konkretną grupę osób prowadzących interesującą nas działalność
  • lokalizacja placówki handlowej – możliwe jest zawężenie grupy odbiorców reklamy np. do osób mieszkających w okolicy konkretnego punkty sprzedaży z dokładnością do 1 km #F49919

Przychodzi dealer do TVN, czyli jak Addressable TV zmienia reguły gry w promocji lokalnych salonów samochodowych