Stan branży automotive 2022 z perspektywy działań reklamowych

  • Post category:Rozmowy
  • Reading time:6 mins read
  • Czym jest Ad Report i jak możemy wykorzystać tego typu narzędzie i raporty na co dzień
  • Jak monitoring reklamy pozwala nam postrzegać kondycję branży na podstawie przedstawianych danych?
  • Jak planować przyszłość swoich działań reklamowych na podstawie analizy trendów z przeszłości?
  • Jakie wnioski możemy wyciągnąć z raportu branży automotive za 2022 rok oraz poszczególne kwartały?
  • Kto powinien obserwować rynek reklamy w codziennej pracy?

O tym i wątkach powiązanych z rynkiem reklamy w Polsce, w kontekście branży motoryzacyjnej, porozmawiamy z Marcinem Popielem z AdReport. Premierze odcinka towarzyszy publikacja AdReportu dla branży motoryzacyjnej, który podsumowuje podsumowujący cały rok 2022, a który przedstawiamy poniżej.

Dla słuchaczy Stacji Marketing AdReport przygotował rabat na usługę raportów indywidualnych ważny do końca kwartału. Zapraszamy do kontaktu z Panem Marcinem: [email protected] 785 555 174

Najwięksi reklamodawcy w branży dealerskiej za rok 2022

Najwięksi reklamodawcy pod względem liczby kampanii:

  • Porsche Inter Auto
  • MM Cars
  • Carsed
  • Emil Frey Polska
  • Grupa Cichy-Zasada
  • Inchcape Motor
  • Polmotor
  • Technotop
  • Grupa Mercedes
  • Plichta
  • Krotoski

Najwięksi reklamodawcy pod względem content marketingu:

  • Auto Wimar Centrum
  • Polmotor
  • Inchcape Motor Polska
  • Car-Droom
  • Porsche Inter Auto Polska 
  • Autogala
  • Walder
  • Nord Auto

Komentarz AdReport

Ubiegły rok upłynął branży motoryzacyjnej na próbach wydźwignięcia się z kryzysu spowodowanego pandemią i problemami, jakie powstały w łańcuchu dostaw podstawowych komponentów potrzebnych do produkcji nowych samochodów. Wojna w Ukrainie postawiła kolejne pytania o przyszłość branży i jej rozwój w nadchodzących miesiącach. Mimo tych przeciwności dealerzy realizowali zaplanowane działania co możemy zaobserwować w powyższych danych.

Nie jest zaskoczeniem, ze najchętniej realizowanymi kampaniami są te, prowadzone poprzez GDN. Najwieksza przewaga tego typu działań nad pozostałymi formami (poza programmatic) jest elastyczność działań i pełna kontrola budżetu. Transparentność rozwiązania i możliwość dokładnego sprawdzenia jak zostały skonsumowane budżety reklamowe pozwala na natychmiastowe reagowanie i przenoszenie budżetu miedzy kampaniami.

W całym 2022 roku w systemie AdReport zarchiwizowano łącznie prawie 1000 kampanii reklamowych oraz prawie 100 działań contentowych. Część z nich została wykorzystana jako dodatkowa aktywność w kampaniach display, przez co content doskonale dopełniał działania kampanii banerowej. W ubiegłym roku najchętniej wybieranym wydawca była Grupa RAS Polska jednak różnice w pierwszej trójce najchętniej wybieranych wydawców są minimalne. Dealerzy podczas swoich działań korzystali również wydarzeń kalendarzowych takich jak Black Friday czy święta, jednak głównie w komunikacji używano odniesień do konkursów prowadzonych przez dany podmiot.

Ubiegły rok byt kolejnym okresem, gdzie branża musiała mierzyć się z przeciwnościami i zastojem jednak zgodnie z oczekiwaniami nie przestraszyło to reklamodawców, którzy nadal aktywnie promowali swoje oferty. Pozostaje nam tylko mieć nadzieje, ze 2023 rok będzie rokiem stabilizacji i odbicia.