Ograniczone możliwości strony www salonu?

  • Post category:Artykuły
  • Reading time:4 mins read

Brak możliwości instalowania zewnętrznych skryptów na stronie salonu dostarczanej przez importerów takich jak Google Analytics, Facebook Pixel czy LiveChat może być poważnym problemem przy prowadzeniu własnych akcji marketingowych online.

Tekst ukazał się na łamach Miesięcznika Dealer w listopadzie 2020.

Prowadzenie dobrych kampanii wymaga możliwości analizy tego jak zachowuje się na stronie pozyskany użytkownik. Dlaczego? Nie zawsze duże ilości wejść przez reklamy na stronę powinny być powodem do zadowolenia, jeśli przekłada się to na ruch niskiej jakości. Spotkaliśmy się z przypadkiem warszawskiego dealera, którego ruch na stronie był absolutnie niecodzienny – niewiele jednak z niego wynikało, ponieważ byli to użytkownicy słabo sprofilowani a) z całej Polski (spoza zasięgu działania salonu) b) bez zainteresowania zakupem nowego auta. Użytkownicy trafiali na blogowe treści poradnikowe, korzystali z nich, ale w najmniejszym stopniu nie konwertowali na ofertę tego dealera. Najbardziej pożądani użytkownicy to tacy, którzy swoim zachowaniem na stronie (długość wizyty, typ i ilość odwiedzonych podstron) potwierdzają zainteresowanie główną ofertą – autem nowym lub używanym, usługą serwisową czy też zakupem części.

Jeśli masz ograniczone możliwości wgrywania na stronę www swojego salonu skryptów marketingowych, to podpowiadamy trzy sposoby jak prowadzić efektywne i w pełni mierzalne kampanie marketingowe z pominięciem strony www salonu.

  1. Zakładając osobny Landing Page (strona lądowania – mała strona mająca na celu przedstawienie konkretnej oferty i pozyskanie danych osoby zainteresowanej) na który kierujemy bezpośrednio ruch z Google Ads / Facebook. Na stronie dodajemy formularz do pozostawienia danych osobom zainteresowanym przedmiotem oferty. Rozwiązanie to pozwoli na zainstalowaniu na takiej stronie odpowiednich skryptów analitycznych, da pełnię obrazu o efektywności akcji marketingowych i pozwoli na jej monitorowanie.
  2. Kierowanie ruchu z reklam Facebook do rozmowy Messenger – cel takich reklam nastawiony jest na rozpoczęcie rozmowy za pośrednictwem aplikacji Messenger. W takim przypadku rozmówca w ogóle nie jest odsyłany na stronę salonu, a cała komunikacja oferty odbywa się przez tę reklamę i rozmowę czat. Ten typ reklamy można porównać z wyszukaniem numeru telefonu do salonu bez wchodzenia na jego stronę i bezpośrednim kontaktem telefonicznym. Przepis na zrealizowanie takiej kampanii przedstawia case study ŠKODA LELLEK OPOLE
  3. Promowanie oferty aut bezpośrednio na Allegro. Osoby korzystające z Allegro wysyłają 172 mln zapytań o samochody w ciągu miesiąca, warto więc zaistnieć w wynikach wyszukiwania z posiadanymi przez stację dealerską samochodami. Jak deklaruje serwis – w ramach jesiennej promocji można wystawiać ogłoszenia i wyróżniać je już od 1zł.

To tylko wybrane sposoby na promocję swoje oferty z pominięciem strony salonu. Bardzo możliwe, że już niebawem możliwe będzie umieszczenie przez dealerów ofert aut w Facebook Marketplace (FB testuje tę opcję w wybranych krajach) co w połączeniu z możliwości bezpośredniej komunikacji przez Messenger otworzy dealerom nowe kanały dotarcia do Klientów. Bardzo ciekawe możliwości mierzalnego kontaktu z Klientem dają też akcje SMSowe czy też wiadomości sponsorowane na Facebook, ale w tym przypadku musimy posiadać zbudowane wcześniej bazy kontaktowe naszych Klientów.