You are currently viewing [AdReport] Reklamodawcy wśród dealerów Q1 2022

[AdReport] Reklamodawcy wśród dealerów Q1 2022

  • Post category:Artykuły
  • Reading time:3 mins read

Przedstawiamy kolejny raport przygotowany przez firmę AdReport dla Stacji Marketing, który przedstawia dane o kampaniach reklamowych dealerów samochodowych za pierwszy kwartał 2022. Raport pokazuje największych reklamodawców pod względem liczby kampanii, ilość kampanii w podziale na wydawców i miesiące, rodzaje prowadzonych kampanii czy TOP5 reklamodawców pod względem ilości działań reklamowych w kolejnych miesiącach kwartału.

Na podstawie danych zebranych przez AdReport największymi reklamodawcami w branży za pierwszy kwartał 2022 byli:

  • Carsed
  • Grupa Cichy-Zasada
  • Zimny
  • Inchcape Park
  • Volvo Scandinavia Auto
  • Pol-Car
  • Plichta
  • Euro-Kas

W ramach rankingu ilości działań w pierwszym kwartale do powyższej stawki dołączają również następujący dealerzy:

  • Autogala
  • Ciesiółka Auto Group
  • Impwar
  • EUROSERVICE
  • Aries Motor
  • Margo H.D. Kuźmiccy
  • Lexus Szczecin

Komentarz AdReport do wyników raportu: „W pierwszym kwartale 2022 możemy zaobserwować sporo działań dealerów, które nie są zawiązane z większymi kampaniami marek samochodowych. Dealerzy głównie koncentrują się na dużych wydawcach takich jak RASP czy WP z uwagi na brandy o ugruntowanej pozycji na rynku (autoswiat.pl oraz autokult.pl). Dominującym sposobem emisji kampanii jest GDN – prawdopodobnie z uwagi ma możliwość prowadzenia tych działań in-house oraz z uwagi na fakt, że nie są wymagane duże nakłady finansowe by zacząć prowadzić działania promocyjne.

W badanym okresie możemy zauważyć, że liczba kampanii w podziale na miesiące jest na zbliżonym poziomie, jednak najwięcej nowych kampanii tj. uruchomionych w danym miesiącu pojawiło się w marcu. Tych kampanii było aż 83 jednak kosztem działań contentowych. Taka zmiana może zwiastować lepsze czasy w biznesie dealerów i pojawienie się większej liczby samochodów do sprzedaży. Czy ten tren utrzyma się będziemy mogli stwierdzić po analizie kolejnego miesiąca.”

Dodaj komentarz