Wykorzystaj potencjał darmowych działań na Facebooku

  • Post category:Artykuły
  • Reading time:3 mins read

Specjalnie dla dealerów, Facebook przygotował zestaw dokumentów z gotowymi strategiami do wykorzystania w codziennych działaniach marketingowych. Sprawdzamy jakie darmowe działania są rekomendowane, aby skutecznie docierać do Klientów.

Facebook Ads to drugi po Google Ads najbardziej popularny kanał dotarcia do Klientów w internecie, dlatego tak ciekawe jest to, co platforma proponuje biznesom – mając wiedzę jak Klienci zachowują się w ich portalu. Szersze rozwinięcie strategii rekomendowanych przez Facebooka omawiać będziemy w m. in w newsletterze Stacji Marketing i w postach na profilu Facebook.

Przypięty post

Pozwala zapewnić, że wszyscy odwiedzający profil szybko znajdą ważne informacje na samej górze tablicy. Jest to szczególnie ważne, jeśli publikowane posty nie są wzmacniane płatną promocją, a bez tego nie ma gwarancji, że osoba, która polubiła stronę zobaczy nasz post. Informacje, jakie warto przypinać, to przykładowo: zmiany godzin funkcjonowania salonu / serwisu, dostępne możliwości kontaktu zdalnego, bezkontaktowe opcje serwisu / jazd testowych, aktualne promocje na modele / specjalne finansowania.

Facebook Messenger

Messenger to możliwość komunikacji na żywo w formie czat – podobnie jak przez SMS tylko w pełni za darmo dla obu stron. W ustawieniach strony FB skonfiguruj automatyczne pojawianie się okna Messenger po wejściu na Facebook page i zachęcaj do konwersacji. Ustaw tekst guzika C2A (wezwanie do działania) na stronie na “Wyślij wiadomość”, aby zachęcić do kontaktu tym kanałem. Jeśli na stronie www salonu nie masz czatu, to warto tam podpiąć też widget okna rozmowy Messenger. Pamiętaj, że komunikacja przez komunikator tekstowy wymaga szybkiego reagowania na wiadomości i odpowiadania na każde zapytanie. W innym przypadku, wprowadzanie i promowanie komunikacji tym kanałem jest pozbawione sensu.
ludzi czuje się pewniej korzystając z komunikatora tekstowego komunikując się z firmą, niż pisząc wiadomość e-mail
0 %

Facebook IQ “3 Ways Messaging Is Transforming the Path to Purchase 2018”

Facebook Live

Facebook Live to możliwość nadawania transmisji wideo na żywo. Ten typ komunikacji cechuje się tym, że jest aktualnie preferowany przez Facebooka – Facebook za darmo powiadomi osoby obserwujące stronę, że rozpoczęła ona prowadzenie transmisji na żywo. Live to interaktywna forma pozwalająca na zbudowanie głębokich relacji z Klientami. Przykładowe tematy transmisji: obejście salonu, pokazanie modelu auta, poinformowanie o premierach i specjalnych ofertach, porady typu “zrób to sam” związane z utrzymaniem auta, sesje pytań i odpowiedzi na żywo.

Facebook / Instagram Stories

Stories pozwala na publikowanie grafik, oraz krótkich nagrań wideo wraz z dodaniem do nich “naklejek” oraz filtrów. Z racji narzuconej krótkiej formy przygotowanie relacji Stories jest stosunkowo proste i nie musi wiązać się z dużym nakładem pracy/środków, przez co prosto wykorzystać tą funkcjonalność do komunikacji o wyższej częstotliwości. Nadanie relacjom luźnego charakteru pozwoli zbudować nowy wymiar relacji z Klientami. Przykłady wykorzystania są analogiczne jak w przypadku komunikacji Facebook Live.

Artykuł Stacji Marketing wydrukowany w wydaniu kwiecień-maj 2021 miesięcznika Dealer