Strategie Facebook dla dealerów

  • Post category:Artykuły
  • Reading time:5 mins read

Czy wiesz już jak korzystać z narzędzi Facebooka, by zwiększyć sprzedaż w salonie? W jednym z poprzednich mailingów Stacji Marketing pisaliśmy o tym, że Facebook opublikował specjalny poradnik dedykowany dealerom. Opisuje w nim możliwości, jakie portal oferuje salonom samochodowym, by angażować lokalnych klientów, zachęcać ich do zakupu i regularnie przypominać o swojej obecności. Dzisiaj przyjrzymy się zaproponowanym strategiom. Uwzględniają one 4 etapy, przez które przechodzi każda osoba planująca kupić samochód w salonie.

fot. AUTOMOTIVE PLAYBOOK FOR DEALERS (Facebook)

Etap I: Dlaczego warto kupić u mnie? Czyli budowanie świadomości marki

Celem pierwszej strategii jest zwiększenie rozpoznawalności salonu i przekonanie klientów, że To Twoje miejsce, a nie Twojego konkurenta, jest warte odwiedzin. Jak podaje Facebook, osoba, która planuje kupić samochód w przeciągu najbliższych trzech miesięcy, nie wie jeszcze gdzie faktycznie dokona zakupu. Twoim zadaniem jest pojawienie się w świadomości takiej osoby i przekonanie jej do siebie.

Aby zwiększyć rozpoznawalność swojego salonu, stwórz kampanię zasięgową w 3 prostych krokach:

  • Wybierz cel kampanii Zasięg. W ten sposób dotrzesz do maksymalnej liczby odbiorców, przy minimalnym nakładzie finansowym.
  • Nazwij kampanię. Nazwa będzie widoczna tylko dla Ciebie, dlatego skorzystaj z prostej i intuicyjnej przy filtrowaniu nazwym, np. “Dlaczego warto kupować 2021”
  • Wybierz kategorię. Pamiętaj, że jeśli w kampanii oferujesz dowolne możliwości kredytowe, musisz oznaczyć swoją kampanię jako Szczególna kategoria reklam.

Etap II: Gotowy do zakupu. Pomóż klientowi dokonać wyboru!

Druga strategia została stworzona, aby wspierać decyzje zakupowe klientów przy pomocy reklam asortymentu motoryzacyjnego.  To rodzaj reklam, który jest zoptymalizowany pod osoby kupujące samochód: automatycznie dopasowują konkretne modele do kupujących i kierują ich dalej, na miejsca wyznaczone przez Ciebie, np. stronę katalogową pojazdu czy formularz kontaktowy. 

Warto skorzystać z reklam asortymentu motoryzacyjnego, bo ich ustawienie jest bardzo proste. Nie musisz każdej reklamy tworzyć z osobna; wystarczy raz skonfigurować kampanię, aby promować wszystkie samochody.

Dodatkowo, reklamy te są bardzo precyzyjne i trafiają bezpośrednio do osób, które rozważają zakup konkretnych modeli. Tylko wtedy, kiedy są aktywne na swoich urządzeniach i nie ma znaczenia, czy jest to telefon, tablet czy laptop!

Aby stworzyć kampanię reklam asortymentu motoryzacyjnego:

  • Stwórz katalog, czyli karty produktowe samochodów, które sprzedajesz. 
  • Zainstaluj piksel, czyli analityczne narzędzie, które pokaże Ci jaki sposób użytkownicy zachowują się na Twojej stronie.
  • Połącz katalog i piksel. Dzięki temu samochody, które były obserwowane przez użytkowników, będą ponownie się im wyświetlały.
  • Stwórz szablon reklamy. Ostatni etap, który polega na określeniu grupy odbiorców, do których będziesz kierować swoje reklamy. 

Etap III: klient na całe życie – budowanie lojalności

Kolejny etap dedykowany jest osobom, które już znają Twój salon; zarówno Twoim obecnym, jak i byłym, czy niedoszłym klientom. Popularna nazwa tej strategii to “remarketing” i polega na wysyłaniu reklam do bezpośrednio do osób z Twojego CRMa.

Aby budować lojalność klientów przy pomocy reklam:

  • Wybierz kategorię reklam. Podobnie jak w przypadku pierwszej strategii, pamiętaj żeby zaznaczyć Szczególną kategorię reklam, jeśli oferujesz leasing czy inne metody finansowania samochodu.
  • Wybierz cel: Zasięg, aby kierować reklamy do całej bazy danych.

Etap IV: promocje i wydarzenia. Angażuj lokalną społeczność

Ostatnia strategia proponowana przez Facebook, to informowanie o wydarzeniach, które organizujesz, np. promocjach produktowych, urodzinach salonu czy dowolnych innych eventach. To świetny sposób na angażowanie obecnych klientów, ale także na budowanie świadomości marki wśród mieszkańców Twojej dzielnicy, miasta, czy nawet województwa.

Aby promować wydarzenia, które organizujesz:

  • Stwórz wydarzenie na Fanpage’u swojego salonu
  • Z poziomu strony salony, wybierz opcję Promuj wydarzenie
  • Zaznacz Cel Zwiększ rozpoznawalność wybierz swoją grupę odbiorców i wciśnij Promuj post

W ten sposób zadbasz o klientów na całej rozciągłości lejka sprzedażowego: od tych, którzy dopiero zastanawiają się nad wyborem salonu, po tych, którzy już byli z Tobą w kontakcie. Po więcej informacji na temat wdrożenia wszystkich powyższych strategii w życie polecamy poradniki bezpośrednio od Facebook’a: