[AdReport] Reklamodawcy wśród dealerów Q2 2022

  • Post category:Artykuły
  • Reading time:3 mins read

Przedstawiamy kolejny raport przygotowany przez firmę AdReport dla Stacji Marketing, który przedstawia dane o kampaniach reklamowych dealerów samochodowych za drugi kwartał 2022. Raport pokazuje największych reklamodawców pod względem liczby kampanii, ilość kampanii w podziale na wydawców i miesiące, rodzaje prowadzonych kampanii czy TOP5 reklamodawców pod względem ilości działań reklamowych w kolejnych miesiącach kwartału.

AdReport Dealerzy Q2 2022

Na podstawie danych zebranych przez AdReport największymi reklamodawcami w branży za drugi kwartał 2022 byli:

  • Euro-Kas
  • Plichta
  • Nord Auto
  • Volvo Car Płock 
  • Carsed
  • Auto Wimar
  • Mercedes-Benz Warszawa
  • AutoŻoliborz

W ramach rankingu ilości działań w drugim kwartale do powyższej stawki dołączają również następujący dealerzy:

  • BMW Sikora
  • Krotoski
  • Świtoń-Paczkowski
  • Inchcape
  • Volvo Car Częstochowa
  • Mercedes Autotrade
  • Odyssey

Komentarz AdReport do wyników raportu: „Ubiegły kwartał upłynął całemu rynkowi pod znakiem podwyżek stóp procentowych oraz coraz wyższej inflacji, z którą każdy sektor gospodarki walczy na swój sposób. W branży motoryzacyjnej można zauważyć pewne optymistyczne zwiastuny poprawy sytuacji. Obserwujemy wyraźnie zwiększoną aktywność dealerów samochodowych co objawia się większą ilością kampanii reklamowych. Szczególnie aktywnym miesiącem pod tym względem był czerwiec, gdzie zostało  uruchomionych ponad 100 nowych kampanii. Większość działań to nadal działania GDN, tak jak w ubiegłym kwartale, pokazuje to, ze marketingowcy maja zaufanie do tej formy promocji oraz, że ten sposób komunikacji sprawdza się najlepiej.

Ilość działań content marketingowych utrzymywała się w drugim kwartale na podobnym poziomie, co również jest dobrym prognostykiem przed drugą połową roku. Zauważam, że branża uczy się tych działań i prowadzi testy tych działań. Jak wiemy działania content marketingowe maja za zadanie nie tylko edukować czytelnika, lecz również działają wizerunkowo oraz sprzedażowo. Ubiegły kwartał ewidentnie byt lepszym okresem niż początek roku, lecz kolejne zawirowania na rynkach światowych nie przejdą bez echa również w branży motoryzacyjnej. Miejmy nadzieje, ze druga potowa roku, która zazwyczaj jest lepsza pod względem wyników sprzedaży pozwoli złapać oddech.