[AdReport] Reklamodawcy wśród dealerów Q3 2022

  • Post category:Artykuły
  • Reading time:4 mins read

Przedstawiamy kolejny raport przygotowany dla Stacji Marketing przez AdReport, który prezentuje dane o kampaniach reklamowych dealerów samochodowych za trzeci kwartał 2022. Raport pokazuje największych reklamodawców pod względem liczby kampanii, ilość kampanii w podziale na wydawców i miesiące, rodzaje prowadzonych kampanii czy TOP5 reklamodawców pod względem ilości działań reklamowych w kolejnych miesiącach kwartału.

CAR AD REPORT

Najwięksi reklamodawcy wśród dealerów w III kwartale 2022

Na podstawie danych zebranych przez AdReport największymi reklamodawcami w branży za trzeci kwartał 2022 byli:

  • MM Cars
  • Inchcape Motor
  • Krotoski
  • Nord Auto
  • Marvel 
  • Carsed
  • Auto Centrum Lis
  • Volvo Euroservice
  • Plichta
  • Polmotor
  • Kia Eforia

Komentarz do wyników raportu

AdReport : „Trzeci kwartał 2022 w branży motoryzacyjnej upłynął raczej spokojnie. Sytuacja z łańcuchem dostaw oraz  wojną w Ukrainie wydaje się być na tym samym poziomie, co przekłada się na większy ruch w branży. System AdReport zarchiwizował w ciągu ostatnich trzech miesięcy prawie 500 kampanii i działań content marketingowych. 

Wrzesień był najmniej aktywnym miesiącem pod względem kampanii display, jednak najbardziej aktywnym w działaniach contentowych. Pokazuje to, że ta forma komunikacji staje się coraz bardziej atrakcyjna dla właścicieli salonów samochodowych. W kampaniach display bezsprzecznie prym wiodą kampanie realizowane przez GDN. Ta forma pozwala na bieżącą analizę kosztów i kontrolę budżetu oraz natychmiastowe reagowanie na osiągane wyniki. 

Najchętniej wybieranym partnerem do realizacji kampanii są serwisy z grupy Wirtualnej Polski. Pokazuje to, że reklamodawcy szukają medium o najszerszym zasięgu i dobrze dobranej grupie docelowej. Skupiając się na poszczególnych reklamodawcach możemy zauważyć, że MM Cars utrzymuje się w czołówce działań reklamowych, a w lipcu i sierpniu byli liderami w liczbie kampanii. 

Z uwagi na zbliżający się koniec roku i wyprzedaże roczników ostatni kwartał będzie wyjątkowo interesujący, dlatego też aktywność reklamowa we wrześniu mogła być niższa. Dealerzy przygotowują już kampanie mające zachęcić do zakupu nowego samochodu z rocznika 2022, jak również możemy zakładać, że pojawią się promocje związane z zimowymi akcjami serwisowymi. Jak co roku branżę czeka intensywny okres zarówno w kontekście rodzajów działań reklamowych jak i sposobu przyciągnięcia potencjalnego nabywcy do salonu swojej marki.”